Top 10 mancaruri si bauturi care iti protejeaza dintii si gingiile

Top 10 mancaruri si bauturi care iti protejeaza dintii si gingiile

Imagine Top 10 mancaruri si bauturi care iti protejeaza dintii si gingiile 20 octombrie 2010, Vizualizari:  4529

Tipul de alimentatie pe care il ai iti poate influenta cu adevarat zambetul sanatos, exact ca si pariajul dentar sau utilizarea atei interdentare.

De fapt, de fiecare data cand consumi zaharuri rafinate sau amidon sub diverse forme, ajuti bacteriile din gura ta sa creeze tot mai mult acid care determina carii dentare, probleme gingivale si probleme parodontale.

Anumite mancaruri si bauturi pot lupta in mod natural impotriva cariilor, previn acumularea placii bacteriene, intaresc smaltul dentar si combat respiratia urat mirositoare.

Iata cateva dintre ele:

1. Telina

Mancad telina cruda iti poti proteja dintii in multe feluri; iti va stimula secretia salivara spaland astfel bacteriile daunatoare si in plus, telina este un aliment abraziv care iti poate masa gingia si poate curata resturile alimentare acumulate intre dinti.

2. Ceaiul verde

Ceaiul verde contine antioxidanti foarte puternici numiti catechine; aceste substante s-au dovedit a omori bacteriile orale care convertesc zaharul in tartru. Catechinele contribuie de asemenea la combaterea respiratiei urat mirositoare. Incearca sa bei doua cani de ceai verde (de preferat decafeinizat) in mod regulat.

3. Kiwi

Kiwi contin foarte multa vitamina C; de fapt un kiwi mare iti poate satisface chiar mai mult decat doza zilnica recomandata de vitamina C. Aceasta vitamina este foarte importanta pentru integritatea fibrelor de colagen de la nivelul gingiilor. Daca reteaua de colagen este afectata, bacteriile pot invada si ataca cu usurinta gingia ta, determinand dureri si sangerari gingivale.

4. Patrunjel si menta

Daca mesteci patrunjel sau menta dupa o masa condimentata, iti vei mentine o respiratie proaspata pentru un timp indelungat. Asta pentru ca astfel de ierburi sunt bogate in substante volatile care circula repede prin sistemul sangvin si ajung la plamani iar mirosul lor placut este eliminat astfel prin intermediul respiratiei.

5. Ciuperci

Un studiu recent a aratat ca ciupercile, in special ciupercile Shiitake (ciuperca nativa din Asia de Est), contin un tip special de zahar numit lentinan; acesta poate ajuta la prevenire formarii tartrului de catre bacterii.

6. Hreanul

Substanta care face ca hreanul sa fie foarte picant se numeste isotiocianat. In anul 2000, oamenii de stiinta au dovedit ca isotiocianatul inhiba cresterea bacteriilor care determina carii dentare. Astfel, mancand hrean de cateva ori pe saptamana iti poti proteja dintii de carii dentare.

7. Apa

Este recomandat a se consuma doi litri de apa pe zi. Este cea mai buna metoda pentru a-ti mentine gingiile hidratate si pentru a pastra un flux salivar optim. Saliva este cel mai bun mecanism defensiv pe care il ai impotriva bacteriilor daunatoare care determina carii si placa bacteriana. Mai mult, daca iti e dificil sa-ti speli dintii dupa fiecare masa, asigura-te ca iti clatesti gura cu apa pentru ca aceasta iti spala resturile alimentare ramase in cavitatea orala si priveaza astfel bacteriile daunatoare de principala lor sursa de nutritie.

8. Afine

Se cunoaste acum ca afinele contin cativa antioxidanti (flavonide) care au capacitatea sa contracareze efectul bacteriei Streptococcus mutans, principala responsabila pentru aparitia cariei dentare.

9. Vinul

Conform noilor studii, un cocktail de componente care se gasesc atat in vinul rosu cat si in cel alb, combat bacteriile care determina aparitia placii bacteriene.

10. Cafeaua

Cafeaua facuta din boabe proaspat prajite are proprietati antibacteriene impotriva anumitor microorganisme, inclusiv Streptococcus mutans, un determinant major al cariilor dentare.


Autor:  Dr. Marius Maier

Adresa:  Str. Dimitrie Cantemir Nr 1, Targu Mures

Localitate:  Targu Mures

Telefon/fax:

Website:  http://maierdent.blogspot.ro/


Articole similare

  Sugestii, propuneri

Va recomandam
 

cazare litoral,cazare la munte Valid CSS!